Digitaliseer uw bedrijfsprocessen in het vastgoedonderhoud

Als vastgoedonderhoudsbedrijf krijgt u te maken met verschillende uitdagingen. Zoals het communiceren met bewoners en ketenpartners, het naleven van wet- en regelgeving en het behouden van een snelle doorlooptijd van reparaties. Door middel van digitalisering kunt u deze uitdagingen omzetten in kansen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een allesomvattend ERP-systeem.

Digitalisering in het vastgoedonderhoud

3 belangrijke voordelen van digitalisering in het vastgoedonderhoud

  • Meer grip en controle over uw bedrijfsprocessen.

    Door al uw oplossingen te integreren in één softwaresysteem, zijn al uw communicatie- en informatiestromen te allen tijde overzichtelijk, transparant en beheersbaar.

  • Efficiënter communiceren met bewoners en partners

    Om tot een goede ketensamenwerking te komen is het belangrijk dat alle partijen hetzelfde belang hebben én dat er goed gecommuniceerd wordt. Door alle informatie in één systeem te verzamelen, kunnen zowel u als uw onderaannemers makkelijk informatie inzien en communiceren.

  • Wet- en regelgeving naleven

    Met digitale checklijsten kunt u onveilige situaties sneller ontdekken en direct actie ondernemen als dat nodig is.

Digitaliseren van processen in het vastgoedonderhoud

Voor het vastgoedonderhoud staat het verbeteren en behouden van een constructie voor de toekomst centraal. Het gaat dus om het totale onderhoud van een gebouw, zodat het de levensduur verlengt. Dit wordt gedaan door middel van service en onderhoud, groot onderhoud en door renovatie.

Door het digitaliseren van uw processen in een geïntegreerde softwareoplossing, krijgt u in één oogopslag zicht op al uw processen. Meldingen van bewoners kunt u verzamelen in een online communicatie platform, zoals 4PS Control. Doordat dit platform geïntegreerd is in uw ERP-software kunt u de informatie direct communiceren met uw ketenpartners.

Een andere uitdaging in het vastgoedonderhoud is het naleven van wet- en regelgeving. Net als de communicatie, kunt u de wet- en regelgeving samenbrengen in dezelfde softwareoplossing. Zo krijgt u duidelijk overzicht van de wetten waar u zich aan moet houden én kunt u digitale checklijsten bijhouden om te kijken of u ook echt aan de eisen voldoet.

Digitale oplossingen voor vier uitdagingen in het vastgoedonderhoud

Wilt u de bedrijfsprocessen in uw vastgoedonderhoudsbedrijf efficiënter inrichten? Geen rondslingerende papieren of losse Excel-lijsten meer? In de whitepaper ‘Digitale oplossingen voor vier uitdagingen in het vastgoedonderhoud’ lichten wij vier veelvoorkomende uitdagingen toe en beschrijven we hoe u deze uitdagingen met behulp van digitalisering kan omzetten in een kans voor uw bedrijf.

Lees whitepaper

Bewonerscommunicatie optimaliseren door digitalisering

Goede communicatie klinkt makkelijk, maar efficiënte communicatie is toch vaak lastiger dan verwacht. De communicatie tussen u en de bewoners of tussen de aannemer en de bewoners vindt namelijk via meerdere kanalen plaats. Hierdoor kan het lastig zijn om overzicht te houden. Fouten worden vaker gemaakt en kunnen leiden tot faalkosten. Het kan daardoor langer duren voordat bijvoorbeeld een reparatie ook echt plaatsvindt.

Wilt u weten hoe u uw bewonerscommunicatie kan verbeteren? Lees dan deze blog.

  • Deel dit artikel: